Blog

Blog

 
 
 

Delavnice design thinking

Delavnice design thinking

Na kratko

  • prilagojeno vašemu poslovnemu izzivu
  • preliminarna kvalitativna raziskava
  • 1 moderirana delavnica ali sklop delavnic
  • postopek sestavlja 5 korakov
  • testiranje več možnih rešitev izziva
  • preverjena končna rešitev
  • poročilo kot povzetek izpeljanega projekta

Zanima nas

Metoda reševanja kompletnih težav, ki v ospredje postavlja uporabnika.

Razvijajte svoj posel na podlagi potreb vaših uporabnikov
in z jasnimi konkurenčnimi prednostmi.

Kaj imajo skupnega vodilna mednarodna podjetja, dinamična javna podjetja ter ostale uspešne organizacije? Odgovorov je lahko več, a eden pa je res pomemben. Vse te organizacije usmerjajo vso svojo energijo in delujejo v smeri, da ponujajo rešitve, ki njihovim ciljnim skupinam zagotavljajo odlično uporabniško izkušnjo. V dobrem zadnjem desetletju to dosegajo tudi s pomočjo metode design thinking (oblikovalsko razmišljanje).

Metodologija design thinking je že pred leti postala uspešnica v svetu poslovanja, saj rezultati tega načina dela prinašajo odlične rezultate. Zato je čas, da se tudi vi sprijaznite s tem, da se boste kmalu lotevali strateškega načrtovanja celotne digitalne prisotnosti s pomočjo samolepilnih listkov post-in in sklopa delavnic.

Poročilo, predstavitev rezultatov in delavnica

Rezultate vam bomo predstavili na individualizirani interni delavnici, kjer bomo ugotovitve vrednotili na podlagi vodene diskusije in prišli do skupnih zaključkov.

Pred zaključno delavnico boste prejeli tudi poročilo.

Kaj vključuje poročilo, ki ga dobite?

• Navodila za razvoj projekta, ki vas usmerja pri nadaljnjih korakih.
• Identifikacijo vaših potreb in želja ter ostalih zahtev.
• Kvalitativno analizo individualnih poglobljenih intervjujev z uporabniki.
• Rezultate testiranj vaših prototipov.
• Natančno dokumentacijo celotnega sodelovanja med delavnico (vključno s fotografijami vaših rešitev na posameznih korakih postopka).
• Povzetek izpeljanega projekta.

Kaj je design thinking?

Metodologija design thinking je bila razvita na Univerzi Stanford v ZDA. Predstavlja inovativen pristop pri ustvarjanju uporabnikom prijaznih produktov in storitev – podjetjem pomaga ustvarjati konkurenčne prednosti, pa katerih se razlikujejo od konkurence.

Celotna metodologija je fleksibilna in prilagodljiva. Zato so ji zaupali ter jo uporabljajo tudi svetovno uspešna podjetja, kot so SAP, IBM ali GE Healthcare. Design thinking omogoča namreč razvijanje ključnih veščin za inovativno in agilno upravljanje z uporabniško in potrošniško izkušnjo.

Postopek temelji na iteracijah ter poteka v petih glavnih korakih. Možno ga je prilagoditi za različne institucije, ker je odvisen od dinamike skupine. Metoda omogoča združevanje perspektiv različnih zaposlenih ter spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti znotraj podjetja. Te veščine pa so ključne pri razvijanju kompleksnih rešitev. Uspešnost in učinkovitost metode design thinking temelji na združevanju konvergentnega (osredotočenega na eno zamisel) ter divergentnega (osredotočenega na več idej) mišljenja.

Posamezni koraki postopka so sledeči:

(Vir: https://www.braineet.com/blog/design-thinking-innovation/)

 

Empatija – Pri spoznavanju uporabnikov / potrošnikov pomagajo poglobljeni intervjuji. S pomočjo ustreznih in poglobljenih vprašanj izvemo, za koga načrtujemo rešitve. Ključna opažanja zbiramo s pomočjo t.i. mapiranja empatije (empathy mapping) ter drugih metod.

Diagnosticiranje potreb (uporabnikov) – Osredotočamo se na iskanje potreb, ne pa gotovih rešitev. Na podlagi informacji pridobljenih v fazi Empatije iščemo uporabnikove potrebe. Grupiramo jih v skupine, t.i. klastre potreb ter poskušamo najti, kaj je bistvo teh skupin potreb. Sledi natančno definiranje izziva, na katerega se bomo osredotočali med potekom postopka.

Generiranje idej – Ustvarjanje novih idej poteka s pomočjo dobro prepoznane metode – brainstorming. Lahko uporabljamo njene različne verzije, tako da na drugačne načine spodbujamo udeležence h kreativnosti. Različne druge tehnike (npr. matrica impact-effort) nas usmerjajo, da izbiramo ključne ideje za nadaljno načrtovanje rešitev.

Prototipiranje – Ideje je najbolje prikazati v neki drugi obliki kot samo z besedami. Med postopkom razvijanja hitrih prototipov imamo v mislih, kako lahko na hiter in enostaven način prikažemo bistvo izbrane rešitve. Zaradi tega razvijamo 2d (strip, prikaz funkcionalnosti) ali 3d prototipe (makete, projekti interakcji v fizični obliki).

Testiranje – V zgodnji fazi projekta testiranje prototipov poteka na interni delavnici. V naslednjih fazach projekta so v testiranje vključeni tudi dejanski uporabniki. Uporabljamo metode zbiranja manj (glasovanje) ali več strukturirane povratne informacije (ankete, lestvice), ki pomagajo k odstranjevanju napak in izboljševanju prototipov.

Zanima nas

Kako poteka sodelovanje z nami?

• Na internem sestanku se pogovorimo o vaših načrtih in potrebah ter spoznamo ostale okoliščine.
• Pripravimo personaliziran načrt sodelovanja, ki lahko vključuje izvedbo interne delavnice oz. nadaljnje svetovanje pri razvoju strategije uporabniške izkušnje.
• Sami pridobimo uporabnike ter z njimi izvedemo individualne poglobljene intervjuje.
• Pripravimo vse ostale podatke in gradiva, ki jih bomo potrebovali za uspešno izvedbo delavnice.
• V vaših prostorih izvedemo individualizirano interno delavnico.
• Poskrbimo za testiranje določenih med delavnico prototipov.
• Pripravimo poročilo, ki dokumentira celoten postopek.

Metoda design thinking pomaga pri reševanju kompleksnih težav in raziskovanju novih, inovativnih pristopov do produktov oz. storitev. Zaradi tega se ne osredotoča samo na digitalne produkte, temveč omogoča raziskovanje novih perspektiv na različnih, tudi nedigitalnih področjih.

Pri čem vam lahko pomaga uporaba metode design thinking:

• Strateška konsolidacija celotne digitalne prezence
• Strateško načrtovanje poteka večkanalne uporabniške izkušnje
• Načrtovanje strategij komuniciranja z uporabniki / potrošniki
• Načrtovanje novih digitalnih produktov oz. storitev
• Dodajanje novih funkcionalnosti pri obstoječih produktah oz. storitvah
• Predloge za razvoj konkurenčnih prednosti (postopki, funkcionalnosti), ki pozitivno vplivajo na uporabniško izkušnjo vaših strank
• Predloge za izpostavitev vaših konkurenčnih prednosti preko digitalnih ter nedigitalnih kanalov
• Načrtovanje interakcij na posameznih točkah stika med vami in uporabniki (glede na user journey vaših uporabnikov ter vaš service blueprint).

 

Z nami lahko naredite pomembni korak k razvoju strategije uporabniške izkušnje ter spletne prezence. Postavite uporabnike na prvo mesto!

Zanima nas

Na voljo smo vam tudi preko telefona +386 1 565 52 92.
Veselili se bomo tudi vašega elektronskega sporočila. Pišite nam na uporabi@uxlab.si.

 
 
 

Vas zanimajo UX novice?

 

Naročite se in uporabljajte naša znanja.

O koristnih in aktualnih temah s področja uporabniške izkušnje vas bomo obveščali okvirno na 14 dni.

    1. E-laborat d.o.o. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.