Blog

Blog

 
 
 

Zadnji UX problemi, ki smo jih reševali

Z različnimi metodami in tehnologijami smo analizirali digitalne kanale in iskali probleme, s katerimi se soočijo uporabniki med izvajanjem posameznih digitalnih postopkov.

Zadnji UX problemi, ki smo jih reševali

21.03.2022

V UX Labu smo sredi zelo intenzivnega obdobja in kot kaže bo tako tudi v bodoče. Uporabniška izkušnje postaja mantra in vse več menedžerjev zanima, kako pretočni so njihovi digitalnih kanali. Z različnimi metodami in tehnologijami smo za naše partnerje analizirali različne digitalne kanale in iskali vzroke, torej napake oziroma probleme, s katerimi se soočijo uporabniki med izvajanjem posameznih digitalnih postopkov. Sprva z identifikacijo vzrokov in v kasnejši fazi z odpravo teh bomo namreč pretočnost digitalnega kanala lahko povečali za vsaj med 10 % in 20 %. Tako je namreč povprečje učinkovitosti rezultatov preteklih projektov.

Katere probleme smo v zadnji tednih največkrat identificirali?


Spletni obrazci

Pri spletnih obrazcih smo največ težav zaznali, ko je prišlo do napak pri izpolnjevanju. Pogosto ni bilo ustrezno označeno, kje in kakšna je napaka. Problem pa se je pojavil tudi, ker se napake ne preverjajo v realnem času, temveč šele kasneje v postopku.


Še večjo težavo je uporabnikom predstavljalo, da se pri popravi napake izbrišejo vsi podatki, tudi pravilno vnešeni. To pri uporabnikih povzroča frustracije, zaradi česar obrazec izpolnjujejo dalj časa ali spletno mesto / trgovino celo zapustijo.


Klikabilni elementi?

Razporeditev in oblikovanje klikabilnih elementov je bilo neustrezno oziroma tako, da za uporabnika ni bilo razvidno, da so ti elementi klikabilni in da omogočajo dostop do skritih vsebin.


Besedila – pisanje za splet

Številne težave so bile posledice slabih besedil. Tako slabega „wordinga" kot slabe tehnike pisanja, ki se je je potrebno enostavno priučiti ali najeti zunanje izvajalce.


Kljub temu, da se o pisanju za splet govori že dolga leta, je to področje še vedno pogosto zapostavljeno. Besedila na spletnih mestih so še vedno preobsežna, ne izpostavljajo ključnih informacij in pri uporabnikih zahtevajo preveč napora, da ta pridobi najprej ključne informacije in podrobnejše šele potem, ko to želi. Mantra pri pripravi besedil naj bo: „Manj je več!" in tudi večji poudarek na sami razumljivosti besedil. Slednje je pomembno še posebej v določenih panogah, ko je potrebno kompleksne informacije prikazati na preprost način. Pri tem pa naj bo vodilo Einsteinov izrek: 'If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself'.

 

Postopki

S postopki smo se ukvarjali še največ. In največ težav so predstavljali dolgi postopki, ko uporabniki niso vedeli, v kateri fazi so oziroma, koliko je še do konca.


Postopki v digitalnem okolju naj bodo čim bolj kratki in naj vključujejo samo tiste korake in tiste podatke, ki so res nujno potrebni. (Ali moramo res že v prvem stiku od uporabnika pridobiti vse informacije?)


Včasih je pač neizogibno, da so postopki obsežni in da vključujejo veliko korakov. Takrat moramo biti pri načrtovanju zelo premišljeni, da bo uporabnik intuitivno voden čez celoten postopek. Uporabnik mora biti obveščen, kako dolg je postopek, v kateri fazi postopka se nahaja oziroma na katerem zaslonu, prehajanje med ekrani pa mora biti enostavno in vmes ne sme prihajati do napak.


Navigacija - poimenovanja

Nepremišljena uporaba neustreznih pojmov v navigaciji je bil pogosto razlog za slabe rezultate oziroma razlog za slabo uporabniško izkušnjo in slabšo učinkovitost spletnih / mobilnih spletnih mest in aplikacij.


Potrebno je imeti vedno v mislih, da uporabniki niso specialisti za „naše" področje. Izhajati moramo iz tega, da komuniciramo z uporabniki z osnovnimi znanji. Tudi npr. ko gre za uporabnike, ki uporabljajo mobilno banko, so ti še vedno laiki, čeprav uporabljajo dotično napredno aplikacijo. Pri poimenovanjih v navigaciji moramo torej izhajati iz uporabnikov, uporabljati moramo izraze, ki jih uporablja povprečen uporabnik in ne strokovnjak.


Prilagojenost mobilnim napravam

Številne uporabniške probleme zaznavamo na mobilnih napravah in sicer na tistih mobilinih spletnih mestih in drugih mobilnih orodjih, ki so prilagojene izvedbam za desktop. V teh primerih se namreč soočamo z realnimi problemi, kako večjo količino vsebin in funkcionalnosti prilagodit mobilni izvedbi. Tudi „tab bar" vrstica ne omogoča pregledne strukture navigacijskega menija in je zato potrebno prioritizirati uporabniške poti. Do bolj pomembnih naj vodi manj klikov, manj pomembne pa so lahko bolj skrite. Zahtevna, a ključna naloga, če želite, da bo vaše mobilno orodje delovalo dobro.


Namen spletnega mesta

Izpostavimo tudi eno širšo težavo, ki pa je pogosto vzrok za številne manjše, a nič usodne težave. Videti je pomanjkanje raziskav uporabniške izkušnje in analiz potreb uporabnikov pri strateški zasnovi kateregakoli digitalnega projekta. Pogosto ni jasno, komu je stran sploh namenjena in kaj se od uporabnikov pričakuje. Če stran ne izpolnjuje pričakovanj uporabnikov oz. jih izpolnjuje le deloma, ne pride do zadovoljstva pri uporabi in redne uporabe. Produkt mora biti za uporabnika uporaben (useful) in mora imeti uporabno vrednost (valuable), da omogoča reševanje težav na najboljši način.

  

Zagotovo imate še dodatna vprašanja. Na voljo smo vam tudi preko telefona +386 1 565 52 92.
Veselili se bomo tudi vašega elektronskega sporočila. Pišite nam na uporabi@uxlab.si.

 
 
 

Vas zanimajo UX novice?

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.