Blog

Blog

 
 
 

UX trendi 2021

Kaj nam leto 2021 prinaša na področju uporabniške izkušnje?

UX trendi 2021

10.02.2021

»Sprememba je edina konstanta v življenju«, je citat, ki smo ga zlasti v preteklem letu, slišali nemalokrat. In to z razlogom. Še posebej, ko govorimo o dinamičnem področju, kot je uporabniška izkušnja. Na tem področju se novi trendi pojavljajo vsako leto, le ti pa strateško usmerjajo vodenje analiz uporabniške izkušnje in načrtovanje uporabniške izkušnje. Iz leta v leto imamo na voljo nove naprednejše tehnologije, podobno pa se spreminjajo tudi želje in potrebe uporabnikov, ki pričakujejo, da bo njihova interakcija s produkti oziroma storitvami čim bolj poenostavljena in intuitivna.

Zato smo za vas na enem mestu izbrali glavne trende uporabniške izkušnje (UX) za leto 2021. Prepričani smo, da bodo predstavljeni trendi ustvarjali standarde načrtovanja in oblikovanja interakcij. Preverite, katere trende lahko uporabite kot navdih za svoje poslovanje, s katerimi pa lahko izstopite iz množice.

Potrebujete pomoč na področju uporabniške izkušnje?

 

1. Virtualna in razširjena resničnost

Zaradi epidemije koronavirusa se med delom od doma pogosto počutimo zaprti in odtujeni. Manjkajo nam stiki in doživetja, na katere smo bili prej navajeni. Vendar, pa so te »izredne« okoliščine odprle tudi nova povpraševanja za rast virtualne (VR) in razširjene (AR) resničnosti.

V preteklih letih so se pojavila mnoga stališča, da je VR stvar preteklosti oziroma da je ta tehnologija razširjena zlasti na področju računalniških iger, tako imenovanega »gaminga«. V zadnjem času pa VR proti pričakovanjem zgolj krepi svojo pozicijo. Pričakuje se, da se bo svetovni prihodek v igralniški industriji VR do leta 2024 povečal iz 0,4 milijarde USD, kot so to zabeležili v letu 2017, na kar 2,4 milijarde USD.

(Vir: https://www.statista.com/statistics/499714/global-virtual-reality-gaming-sales-revenue/)

VR nam omogoča, da doživetja prenesemo na drugo, višjo raven in jih imamo dobesedno na dosegu roke. Opažamo, da se tehnologija VR uvaja na številnih področjih, kot je zdravstvena dejavnost, organizacija razstav in dogodkov, gledališče, turizem, rekreacijske dejavnosti itd.

Tako lahko, tudi na primeru dobrih praks iz preteklega leta, pričakujemo, da se bodo organizatorji dogodkov v letu 2021 odločili za virtualne oglede stojnic, seminarjev ter sodelovanje v okolju VR.

(Vir slike: https://venturebeat.com/2020/12/09/enterprise-ar-will-follow-these-3-paths-in-2021/)

Podobne možnosti se odpirajo tudi na področju AR, ki je popolnoma spremenil način interakcije uporabnikov s produkti, storitvami ali blagovnimi znamkami. V času epidemije je ključno, da AR omogoča interakcijo ne glede na fizične ovire. Potencial AR lahko izkoristimo na številnih področjih, kot je izobraževanje, prodaja nepremičnin, prodaja blaga in preživljanje prostega časa.

2. Skrb za dobro uporabniško izkušnjo

Številne tehnološke spremembe vplivajo na potek interakcije med uporabnikom in produktom oz. storitvijo. Vsi uporabniki si želijo odlično uporabniško izkušnjo - tudi takrat, če samega pojma »uporabniške izkušnje« ne poznajo. Zaradi tega moramo zagotavljati, da interakcije s produkti postanejo čim enostavnejše in poenotene. Tehnološki napredek in posledično posodobitve vmesnikov se prepogosto razume na napačen način - z novimi funkcionalnostmi, ki jih uporabniki pogosto niti ne potrebujejo, uporabniške poti postanejo preveč zapletene. Uporabniki se počutijo izgubljeni med funkcionalnostmi, gumbi, pojasnili ter se težje fokusirajo na svoje glavne naloge.

Zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje mora postati integralni del razvoja produktov oz. storitev. Ne da se tega zagotoviti brez vključitve uporabniške izkušnje v strateški načrt razvoja podjetij in rednega izvajanja analiz uporabniške izkušnje. Sprejete odločitve morajo temeljiti na raziskavah in podatkih, ne pa na lastnih predstavah o tem, kaj je najboljše za uporabnike. 

3. Glasovni vmesniki namesto tipkovnice

Uporabniki pri digitalni izkušnji vse pogosteje pričakujemo preprosto in učinkovito interakcijo. Tehnologija prepoznavanja govora nam omogoča hitrejše doseganje uporabniških ciljev, brez uporabe tipkovnice ali daljinca, lahko zdaj navigiramo po vmesniku, izpolnjujemo obrazce itd. Tržno povpraševanje, pričakovanja s strani uporabnikov ter hiter razvoj tehnologij umetne inteligence pa blagovnim znamkam omogočajo, da v svoje storitve vključijo funkcionalnosti, ki temeljijo na glasovni interakciji.

Trendi 2021 napovedujejo, da bodo glasovni vmesniki počasi, a vztrajno prevzemali glavno stično točko z našimi interaktivni napravami, mobilni telefoni, smart home napravami itd. O tem se govori že vrsto let, vendar lahko na podlagi spodnjih podatkov razberemo, da bomo morali v letu 2021 biti pozorni tudi na implementacijo glasovnih vmesnikov v naše storitve. Statistični podatki, ki potrjujejo zgornjo trditev so:

● Googlova tehnologija že leta 2017 dosegla 95 % natančnost prepoznavanja ameriške angleščine;
55 % ameriških najstnikov dnevno uporablja glasovno iskanje;
● do konca leta 2021 naj bi bila že polovica vseh spletnih iskanj opravljena s funkcijo glasovnega iskanja.

(Vir: https://www.workshopper.com/post/ux-trends)

4. Umetna inteligenca postaja neviden del interakcije

Med trendi pa ne smemo pozabiti na umetno inteligenco (AI), ki prinaša spremembe na številnih digitalnih področjih. Podjetjem omogoča optimizacijo postopkov, ki brez tehnološke podpore ne bi bila izvedljiva oz. bi zahtevala čezmerno porabo časa in sredstev.
Pomena AI se vedno bolje zavedamo tudi na slovenskih tleh. V UX Labu smo izvedli raziskavo o Vlogi uporabniške izkušnje (UX) v Sloveniji. Raziskava je pokazala, da skoraj polovica slovenskih digitalnih agencij (43.8 %) dojema AI kot enega izmed ključnih trendov. Nekoliko bolj skeptični pa so predstavniki slovenskih podjetij (30 % odgovorov za AI).

(Vir slike: UX Lab)

Ali AI uporabljajo izključno visoko tehnološka podjetja? Seveda, da ne! Pogosto se niti ne zavedamo, v katerih produktih je AI prisotna. Spomnimo se na primer prilagojenih priporočil na YouTubu ali Netflixu. Eno izmed področij uvedbe AI predstavlja možnost napredne personalizacije storitev. Uporabniki je skoraj ne opazijo, saj jo že dojemajo kot intuitivni del interakcije. Razmišljajmo o napredni tehnologiji kot o orodju, ki nam pomaga povečati stopnjo konverzije, zvišati zadovoljstvo uporabnikov ali spodbuditi zvestobo blagovni znamki.

5. Mikrointerakcije, ki pritegnejo pozornost uporabnikov

Nihče se ne želi počutiti izgubljeno. Kadar se nam to zgodi na spletu, pa nam na pomoč priskočijo mikrointerakcije. Razumemo jih kot majhne, interaktivne in animirane elemente uporabniškega vmesnika. Profesionalna raba teh elementov nam pomaga zagotoviti optimalno uporabniško izkušnjo. Mikrointerakcije sporočajo o spremembah stanja vmesnika, preprečujejo, da bi naredili napake, usmerjajo naše vedenje na strani in spodbujajo k raziskovanju vsebin.
Letos pričakujemo, da se bodo mikrointerakcije pojavljale tudi v makro-skali. Vključene bodo v celotno oblikovanje vmesnika, ne pa samo v njegove posamezne elemente.

6. Pogovorni jezik

Leto 2021 prinaša še večjo željo po neuradnem načinu pisanja za splet (UX writing), ki je podoben običajnemu pogovoru. Manj formalni slog ne povzroča umetnih jezikovnih ovir, temveč uporabnikom omogoča lažje razumevanje sporočenega.

Pri digitalni izkušnji so uporabniki še vedno prepogosto zmedeni. Vsi bi se morali truditi pisati jasno in razumljivo. Uspešna podjetja na področju UX writinga, so ustvarila svoj prepoznavni način komuniciranja. Jasnega in uspešnega komuniciranja ne bomo dosegli na hitro s kopiranjem objav konkurence ali drugih uspešnih podjetij. Konsistentno oblikovanje načina komunikacije zahteva, da spoznamo svojo ciljno publiko in da vemo, h komu usmerjamo svoja sporočila.

(https://medium.com/, vir slike: https://www.codica.com/blog/12-leading-ui-ux-design-trends-to-dominate-in-2020-2021/)

7. 3D oblikovanje

3D grafike in animacije oživijo podobo vmesnika ter ustvarijo njegov enkraten značaj. 3D elementi pritegnejo našo pozornost, ter na zanimiv in intuitiven način pomagajo dojeti ključne zasnove, prednosti ponudbe. Zaradi tega je uporaba teh elementov priporočljiva pri predstavitvi produkta oz. storitve.

8. Minimalizem v oblikovanju

Vse več smo priča »bombardiranju« uporabnikov s količino elementov, barv, vsebin. Kot odgovor na število intenzivnih dražljajev se pojavlja potreba po minimalizmu. Minimalizem ne pomeni dolgočasnega oblikovanja, ampak učinkovito načrtovanje uporabniške izkušnje. Začutimo ga preko primerne hierarhije vsebin na zaslonu, preglednost prikazanih vsebin in intuitivno vodenje uporabnikov med postopki. Tako razumljen minimalizem pomaga doseči uporabniške cilje in zagotoviti pozitivne izkušnje.

9. »Dark mode« (temni način)

Z možnostjo uporabe t. i. temnega načina (dark mode) smo se prvič spoznali že v preteklih letih. V letu 2021 pa le ta ne bo zgolj izjema, temveč navada. Vedno več blagovnih znamk namreč omogoča uporabo te različice na njihovih spletnih straneh oz. v aplikacijah. S praktičnega vidika temni način ohranja porabo baterije na napravi, z vidika uporabniške izkušnje pa »dark mode« še dodatno poudari določene elemente na zaslonu. Uporabniki segajo k njemu v ne optimalno osvetljenem okolju, kar pomaga zmanjšati utrujenost oči. Posledično pa prispeva k temu, da se uporabniki dlje časa zadržujejo na strani.

10. Drzno oblikovanje

Na področju oblikovanja, bo v letu 2021 prevladovala ekstravaganta tipografija oziroma drzno oblikovanje pisave. Pričakuje se uporabo večjih in odebeljenih fontov, kot je to prikazano na spodnji sliki. Ta tehnika spreminja hierarhijo elementov na zaslonu in ima vpliv na to, kaj uporabnikom prvo »pade v oči«.

(Vir: https://art4globalgoals.com/en)

Prišel je tudi čas za eklektično oblikovanje. Sodobni trendi spreminjajo definicijo ustrezne vizualne hierarhije vsebin na zaslonu. Na tem področju, pogosto prakso predstavlja asimetrična razporeditev elementov ter sestavljanje vizualne podobe z uporabo fotografij in grafik.

 

Z našo pomočjo lahko poskrbite, da se vaše podjetje dobro znajde v letu 2021!


Zanima nas

 

Zagotovo imate še dodatna vprašanja. Za pojasnila smo vam vedno na voljo.

Na voljo smo vam tudi preko telefona +386 1 565 52 92.
Veselili se bomo tudi vašega elektronskega sporočila. Pišite nam na uporabi@uxlab.si.

 
 
 

Vas zanimajo UX novice?

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.