Blog

Blog

 
 
 

Zakaj se vam ZARES splača digitalne rešitve testirati z uporabniki?

Preverite, zakaj mora testiranje rešitev postati obvezen korak projektnega vodenja

Zakaj se vam ZARES splača digitalne rešitve testirati z uporabniki?

11.03.2021

Pri razvoju digitalnih rešitev smo navajeni na naporne časovnice. Takrat nam najpogosteje uidejo »vse ne toliko nujne zadeve«. Na žalost v to skupino »ne nujnih zadev« prepogosto sodijo tudi analize uporabniške izkušnje oz. testiranja rešitev z uporabniki.

A izkušnje in analize kažejo, da je testiranje z uporabniki to pogosto ključna faza razvoja digitalne rešitve. Pogosto namreč prav to odloči, ali bo digitalna rešitev dosegala želene rezultate ali pa ne, kljub temu, da smo prepričani, da smo vse naredili prav!

Preverite, zakaj mora testiranje rešitev postati obvezen korak projektnega vodenja.

 

Hitrost in uspešnost se pogosto izključujeta

Hitro spreminjajoči se trg je poln konkurenčnih rešitev, kar posledično zahteva, da se produkti oz. storitve čim hitreje pojavijo na trgu. S tako strategijo razvoja oz. prenove produktov lahko pričakujemo velik uspeh. Pogosto pa se zgodi, da KPI-ji (Key Performance Indicators) upadejo, namesto da bi rastli. V želji po hitri uvedbi novih rešitev pogosto naletimo na protislovje: hitro in uspešno. Posledica tega je, da so rešitve pogosto nedodelane. Pri našem delu tako opazimo očitne napake in druge pomanjkljivosti, ki negativno vplivajo na potek uporabniške izkušnje in učinkovitost digitalne rešitve.

Kako lahko torej zagotovimo kakovostno rešitve, ki bodo še vedno izvedene relativno hitro?

Kot strokovnjaki za uporabniško izkušnjo vam svetujemo: »Vključujte testiranje z uporabniki!«

Analize uporabniške izkušnje, ki temeljijo na testiranju z uporabniki, še vedno niso postale standard v slovenskem digitalnem prostoru. To so pokazali tudi rezultati raziskave o Vlogi uporabniške izkušnje (UX) v Sloveniji, ki smo jo lansko leto izvedeli v UX Labu.

Stanje uporabniške izkušnje v Sloveniji ni optimistično

(Vir: UX Lab)

Graf 1: 57,8 % slovenskih podjetij izvaja analize uporabniške izkušnje. Ostalih 42,2 % podjetij analiz ne izvaja. 68,2 % analiziranih slovenskih digitalnih agencij izvaja analize uporabniške izkušnje in 31,8 % agencij tega ne počne.

Kot strokovnjaki za uporabniško izkušnjo že več let opažamo, da se analizam uporabniške izkušnje ne posveča dovolj pozornosti. Čeprav bi testiranja rešitev morala veljati za zlati standard, smo ugotovili, da se analize uporabniške izkušnje še vedno izvajajo preredko. Skoraj polovica slovenskih podjetij je priznala, da tovrstnih analiz ne izvajajo. Situacija je videti nekoliko bolje v primeru agencij – te pogosteje kot podjetja raziskujejo uporabnikovo vedenje. Še vedno pa je skrb vzbujajoče, da skoraj tretjina slovenskih digitalnih agencij ne uporablja podpore v obliki analiz uporabniške izkušnje.

Analize uporabniške izkušnje se izvaja po potrebi

(Vir: UX Lab)

Graf 2: Na grafu je prikazano, kako pogosto podjetja in agencije izvajajo analize uporabniške izkušnje. Najpogosteje tako podjetja (44,1 %) kot agencije (40 %) analize izvajajo po potrebi, ko se izvaja projekt. Sledi izvajanje analiz vsaj enkrat na tri mesece – tako je odgovorilo 40 % agencij in 11,9 % podjetij. Ostale možnosti so bile redkeje izbrane.

Skrb za odlično uporabniško izkušnjo ni enkraten postopek. Ni dovolj, da pri lansiranju produkta zagotovimo njegovo uporabnost in konkurenčnost. Tako kot se spreminjajo produkti konkurence, moramo sami razmišljati o izboljševanju celotne izkušnje s produktom in o njegovih posameznih funkcionalnostih, saj gre skrb našega odnosa do uporabnikov naših storitev in produktov. V Sloveniji še vedno manjka strateškega pristopa do uporabniške izkušnje, ki temelji na rednem izvajanju analiz.

Naša raziskava je pokazala, da redno izvajanje analiz uporabniške izkušnje v Sloveniji praktično ne obstaja. Izključno digitalne agencije se bolj trudijo, da tovrstne analize izvajajo vsaj enkrat na tri mesece. Najpogosteje pa se tako v podjetjih kot v agencijah analize prepogosto izvajajo nenačrtovano oz. po potrebi. Brez analiz uporabniške izkušnje ne moremo natančno spremljati, kako se uporabniki zares odzivajo na naš produkt oz. storitev in s pomočjo teh podatkov usmerjati projektno vodenje.

Testiranje bo postala vaša konkurenčna prednost

Zakaj se lotiti testiranja z uporabniki?

Odgovor je enostaven: Skrb za uporabniško izkušnjo pomaga graditi konkurenčno prednost. Potrjeno je, da izvajanje analiz uporabniške izkušnje zmanjšuje tveganje, da končni oz. prenovljen produkt ne bo izpolnjeval zahtev ciljnih skupin.

Podatki jasno dokazujejo, zakaj se vam splača investirati v analize uporabniške izkušnje. Presenečeni boste, kako analize uporabniške izkušnje pomagajo reševati nesoglasja znotraj projektne skupine. Rezultati vas bodo tudi presenetili, katere rešitve dejansko delujejo dobro za uporabnike in katere sploh ne. Te informacije nas usmerjajo pri nadaljnjih korakih, tako da lahko skrajšamo razvojni cikel produkta in s tem tudi prihranimo, predvsem pa si ne delamo škode zaradi nezadovoljnih uporabnikov. 

Na delovnih mestih se od nas zahteva, da vedno poznamo pravilne odgovore na vsa vprašanja. Na področju uporabniške izkušnje pa to pravilo ne veljati. Namesto tega se moramo zavedati, kako nam pomaga perspektiva drugega človeka. Točno temu so namenjene analize uporabniške izkušnje, ki vključujejo testiranje produkta (npr. spletnega mesta, mobilnega spletnega mesta ali mobilne aplikacije) z uporabniki. Skozi oči uporabnika vidimo pomanjkljivosti in šibke točke izdelka oziroma kot strokovnjaki za uporabniško izkušnjo rečemo: »Uporabniki vedo najbolje!«

Že pet uporabnikov je dovolj

Brez testiranja z uporabniki ne pridemo do novega znanja. Gledamo samo s svoje lastne perspektive. Kako torej lahko vključimo uporabnikovo perspektivo v razvojni cikel produkta? Projektno vodenje zahteva, da pazimo na vire, kot sta čas in denar. Zlasti v takih okoliščinah so analize uporabniške izkušnje zelo dobrodošle, saj zmanjšujejo stroške, ki bi jih morali nameniti dodatnim spremembam digitalnega vmesnika.

(Vir: https://www.nngroup.com/articles/why-you-only-need-to-test-with-5-users/)

Graf 3: Graf predstavlja, kako je število najdenih napak odvisno od števila uporabnikov, s katerimi testiramo vmesnik. Testiranje s 15 uporabniki omogoča, da najdemo 100 % napak. Metodološko in stroškovno učinkovito je, da testiranje poteka že s 5 osebami, ki odkrijejo približno 85 % napak.

Cenovno in časovno koristno možnost predstavlja izvajanje krajših ciklov testiranj. V enem ciklu lahko povabimo manjše število uporabnikov in spremljamo njihovo interakcijo s spletnim mestom, mobilnim spletnim mestom ali aplikacijo. Testiranja lahko izvajamo tudi na prototipih uporabniških vmesnikov. Že pet uporabnikov je pri tem dovolj. Med naslednjimi testiranji opazimo, kako se ponavljajo uporabniške težave. Torej s pomočjo zgolj petih uporabnikov lahko odkrijemo približno 85 % napak. To nam že daje dovolj dober vpogled za načrtovanje optimizacije.

V UX Labu izvedemo na leto do 20 analiz uporabniške izkušnje s tehnologijo »eye tracking« za najuglednejša slovenka podjetja in predstavnike javne uprave. Rezultati pomembno vplivajo na propustnost digitalnega prodajnega lijaka in uspešnost digitalnih rešitev naših naročnikov, ki se za te analize odločajo vse pogosteje, vsaj na vsaki 2 leti.

Potrebujete našo pomoč na področju uporabniške izkušnje?

Zanima nas

 

Zagotovo imate še dodatna vprašanja. Za pojasnila smo vam vedno na voljo.

Na voljo smo vam tudi preko telefona +386 1 565 52 92.
Veselili se bomo tudi vašega elektronskega sporočila. Pišite nam na uporabi@uxlab.si.

 
 
 

Vas zanimajo UX novice?

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.