Blog

Blog

 
 
 

Lockdown? Za UX ni panike! Delamo na daljavo!

Izvajamo moderirane analize uporabniške izkušnje na daljavo

Lockdown? Za UX ni panike! Delamo na daljavo!

02.04.2021

Ker se v UX Labu zavedamo pomena uporabniške izkušnje, smo se hitro prilagodili novim razmeram in našo metodologijo prilagodili tako, da lahko analize uporabniške izkušnje z realnimi uporabniki izvajamo tudi na daljavo. In to tako, da ne trpi kakovost zajema podatkov in rezultatov analize. Na podlagi teh lahko še vedno takoj optimizirate vaše digitalne kanale!

Zanima nas


Posebno epidemično stanje zahteva od nas, da se hitro navajamo na novo realnost. Tako so bila tudi podjetja primorana prilagoditi svoje poslovne modele oz. svoje poslovanje prestaviti na druge tire. Pospešena digitalizacija je postala dejstvo. A kljub posebnim razmeram, si kot podjetniki ne moremo privoščiti naključnih odločitev. Zato si poglejmo, kako nam analiza uporabniške izkušnje, izvedena na daljavo pomaga usmerjati naše poslovne odločitve.

 

Poslovnih odločitev ne smemo prepustiti naključju 

Že več kot leto dni delujemo v novi realnosti. Morali smo se navaditi na nov način del, kjer se delo v pisarni prepleta z delom od doma. Ne da bi to sami načrtovali ali se tega zavedali smo bili deležni intenzivne digitalizacije. Večina interakcij se je prenesla v digitalno okolje – sestanki, izobraževanja in druga sodelovanja pogosto potekajo na daljavo.

Pospešeno je digitalizacija posegla tudi v poslovne načrte oz. načine poslovanja podjetnikov. Podjetja so začela skrbeti za svojo vidnost na spletu in pospešeno dvigovati raven svojega digitalnega delovanja. Zaznali smo tudi porast potreb po kadrih s tega področja. A še vedno podjetja »gasijo digitalne požare« s tem, da uvajajo hitre in začasne rešitve. Videli smo lahko, vi pa morda začutili tudi na svoji koži, kako slabo načrtovane začasne rešitve, ki potem postanejo stalne, niso dobre in lahko prinašajo več škode kot koristi. Kot odgovorni poslovneži pa si ne moremo privoščiti naključnih odločitev. Zato je potrebno tudi v teh okoliščinah zagotoviti strateško in načrtovano delovanje.

Uporabniki cenijo in pričakujejo preprosto izkušnjo

Kako se sami soočamo z izzivi digitalizacije, vemo. Kdaj pa ste se zadnjič vprašali, kako je trenutni položaj vplival na vaše stranke in njihove potrošniške navadne. Vedno se je potrebno spraševati, ali smo dovolj dobro dosegljivi za uporabnike, kakšno vrednost jim ponujamo in na kakšen način. Pri tem se moramo zavedati, da je splet samopostrežno orodje. Če se uporabnikom na naši strani nekaj zdi nerazumljivo ali zapleteno, s tem osrečimo našo konkurenco, saj uporabniki nemudoma »odklikajo« k njej. Na spletu mora biti za uporabnike vse preprosto in jasno. Logično načrtovana uporabniška pot, predstavitev ključnih podatkov, dobra izpostavitev t. i. klicev k akciji in kontaktnih podatkov ... S temi elementi v digitalnem okolju uporabnike ustrezno vodimo preko našega prodajnega lijaka in si zagotavljamo konkurenčno prednost!

Kako pridobiti mnenja uporabnikov preko spleta?

Čeprav je oteženo, da se z našimi uporabniki srečamo v živo, to ne pomeni, da spremljanje njihovih potreb, navad in vedenja ni možno. V bistvu smo dobili novo priložnost, da ugotovimo, kakšna je njihova izkušnja z našimi produkti ali storitvami. Kako pa? Hitro in enostavno – kar preko spleta. Tako, kot se udeležimo poslovnih sestankov in vodimo predstavitve, lahko na daljavo opravljamo moderirane analize uporabniške izkušnje.

Analiza uporabniške izkušnje na daljavo, predstavlja podobno rešitev kot analiza uporabniške izkušnje s tehnologijo eye tracking. Glavna razlika med obema metodama je, da zaradi tehničnih omejitev uporaba tehnologije eye tracking ni izvedljiva. Kljub temu analiza uporabniške izkušnje na daljavo predstavlja koristno in učinkovito metodo. Pri tem je ključna vloga izkušenega strokovnjaka za uporabniško izkušnjo. Ta moderira potek celotnega postopka in spodbuja uporabnike k interakciji, da uspešno identificiramo ključne napake na spletnem mestu oz. drugemu digitalnemu orodju.

In da. Tudi stroški so nekoliko manjši! :-)

Kakšne so prednosti izvajanja moderiranih analiz uporabniške izkušnje na daljavo?

  • Izvedba postopka na daljavo ne povzroča dodatnih stroškov.
  • Na testiranje lahko povabimo uporabnike iz celotne Slovenije ali predstavnike posebnih segmentov, ki se prej ne bi odločili za testiranje v živo.
  • Zagotavljamo testno okolje, ki odgovarja kontekstu vsakdanje uporabe produktov ali storitev.
  • Testiranja potekajo na uporabnikovih napravah. Vsak udeleženec je navajen na uporabo svojega modela in različice.
  • Uporabljamo prepoznana orodja za digitalno komunikacijo.

Moderirana analiza uporabniške izkušnje na daljavo je primerna, če:

  • razmišljamo o prenovi ali posodobitvi spletnega mesta (oz. drugega vmesnika),
  • rešitev želimo preveriti na dejanskih uporabnikih,
  • želimo preveriti določene postopke, uporabniške poti,
  • potrebujemo natančno informacijo o vedenju uporabnikov,
  • potrebujemo vizualno obrazložitev podatkov.

Potrebe in izkušnje uporabnikov niso omejene glede na kontekst testiranja. Pozitivne digitalne izkušnje štejejo in še vedno pridobivajo na pomenu. Kot vidimo, tudi na daljavo lahko preverjamo, ali spletno mesto (oz. drug digitalni vmesnik) deluje zares učinkovito.

Če niste prepričani glede izvajanja analiz na daljavo, analizo prepustite strokovnjakom za uporabniško izkušnjo.


Zanima nas

 

Zagotovo imate še dodatna vprašanja. Za pojasnila smo vam vedno na voljo.

Na voljo smo vam tudi preko telefona +386 1 565 52 92.
Veselili se bomo tudi vašega elektronskega sporočila. Pišite nam na uporabi@uxlab.si.

 
 
 

Vas zanimajo UX novice?

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.